Benda Bodoh Yang Tidak Patut Dilakukan Di Hadapan Audiens!

Kepada semua yang nak berbicara di hadapan orang ramai… Tolonglah jangan buat benda-benda ni…Please!

1) Kunyah chewing gum… (pernah sekali tu Badr tengok ada seorang speaker ni terkeluar chewing gum dari mulut dia waktu dia bercakap…kelakar giler!)

2) Main dengan gelang-gelang, rantai-rantai dan alat perhiasan yang lain mengalahkan model kedai emas!

3) Main rambut…Atau sikat rambut sampai tertutup mata!

4) Bunyi2kan jari macam orang nak bergaduh!

5) Garu muka, tangan dan apa2 sahaja anggota tubuh badan yg lain! (Buruk sungguh)

Kepada yang nak berbicara di hadapan orang ramai, tolonglah jaga cara kita berdiri dan berjalan ketika berbicara…Biar tampak yakin dan berani. Kalau kita takut sekalipun, jgn tunjuk kat orang. Sebab orang tak faham hati…Orang faham bahasa BADAN!

Badr : Posture and gesture are the keys of PERFECT PERFORMANCE!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: