Bagaimana untuk mengakhiri perbualan? Tak susah…

Kadang-kadang, bila dah syok bersembang, kita sampai tak tau macam mana nak berhenti. Yang tensionnya kalau orang yang kita tengah bersembang tu perasan best…Dia rasa orang seronok sangat sembang dengan dia sampai tak nak berhenti…

(Gambar hiasan)

So hari ni Badr ingin berkongsi beberapa langkah mudah untuk mengakhiri perbualan…

FINAL 4 POINT (F4P)

1) Ulang kembali perkara menarik yang telah dia sebut dalam perbualan sebentar tadi… (“Tapi, betullah kau cakap, tempat tu memang cantik sungguh…”)

2) Beritahu yang kita seronok bersembang dengannya… (“Fuh…best la sembang dengan kau ni..”)

3) Beritahu yang kita akan sembang lagi pada masa akan datang (OPTIONAL)… (“OK, nanti ada rezeki kita sembang lagi ye”)

4) Sebut namanya dan bagi salam/bye (“OK Ramlan, jumpa lagi ye…Assalamualaikum!)

Erm…mudah kan? Tapi teori tidak akan berguna selagi tidak dipraktikkan. Gunakan 4 langkah mengakhiri perbualan ini. Gunakan F4P!!

Badr : F4P untuk semua!!!

One Response to “Bagaimana untuk mengakhiri perbualan? Tak susah…”

  1. azhad Says:

    tension giler kalau tak tau nak bual topik apa.


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: