1001 Alasan Kegagalan…

“Abg Badr…saya ni perempuan…Perempuan cuma ada 1 akal berbanding lelaki… Saya tak boleh nak score dalam PMR le…”

“Diorang (perempuan) takpelah…Diorang rajin… Saya lelaki…Lelaki ni memang telah terkenal dengan kemalasannya… That’s why saya masa SPM hari tu takdelah yakin sangat…”

Ni hanya antara dialog-dialog alasan untuk menampakkan betapa mereka tidak perlu bertanggungjawab atas kegagalan mereka…Mereka seolah-olah menyalahkan takdir…

Come on lah, kalau kita rajin, tak kiralah kita ni perempuan ke, lelaki ke, insyaAllah kita akan berjaya… Dan kalau kita malas, tak kiralah kita ni perempuan ke, lelaki ke, nescaya kita akan gagal… It’s not your gender, but your attitude is the most important thing!

Badr : Ramai orang berjaya…Ramai orang gagal… Yang berjaya kerana bersikap gemilang… Yang gagal berperangai kecundang…

One Response to “1001 Alasan Kegagalan…”

  1. narcissuslover Says:

    yerp! saya stuju!!


Leave a Reply

